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自転車パーツ海外通販のトラブル記録

DSC02551.jpg
先の記事で少しだけ触れたけど、先だって利用した海外通販で自身初のトラブルに巻き込まれ、とりあえず決着がついたのでその経緯と結果を記しておこうと思う。


■購入商品

・Sram Red E-Tap AXS 2X Brake Kit Black One Size
・Sram Power Meter Red AXS DUB Black 170 mm / 48/35t
・Sram XG1290 Red AXS Silver 12s / 10-28t
・Sram Red E-Tap AXS Silver 12s / 114 Links


■トラブル概要

注文した上記商品のうち、Groupsetのパーツが全て抜き取られており、空箱になっていた

 

■利用したショップ

BIKEINN

 

■発注からの経過
9月5日:オーダー
9月11日:発送通知※1
9月23日:大阪国際郵便局より輸入申告書提出の通知
9月27日:商品到着
9月30日:商品開封※2
 販売元へ商品の欠損についてメール
 郵便局へ追跡調査を依頼

 販売元より返信 30/09/2019 07:12:07

Dear Customer,
Thank you for contacting us and sorry for the trouble.

In order for us to be able to see the item(s)/or parts of the item(s) that are missing from your order we need you to place a return request:
- Log into your account on our website (MY ACCOUNT button)
- Click on RETURNS and choose the order and item you are having trouble with
- Select the topic "wrong item sent", and attach some pictures where we can see the item shipped, label and as much information as you can so we can investigate your case.

If you have any further questions or concerns, please visit our FAQs page or feel free to contact us via our on-line form available in MY ACCOUNT.

Kind regards,
Tradeinn Team – Customer service

 

10月2日

 販売元より返信 2019-10-02 08:04:02

Dear customer,
referring to your return request, please be so kind as to answer to this question: Couild you really confirm that the package, when you received it, was intact or had it been damaged / opened / re-sealed with tape? We urgently ask you to provide us more photos, within 48 hours, by e-mail to: returns@tradeinn.com (with your order number and the words `shipping damage´ in the subject field). We need the following photos:
- of the parcel / of the outer packaging (from several angles);
- of the box of the item Sram Red E-Tap AXS 2X Brake Kit (Was this box tampered/opened/resealed?)
We need this information and the photos because it seems most likely to be a transport damage, and they are mandatory to file a damage claim with the delivery company. After receiving the above mentioned photos, we will immediately check your case and get back to you as soon as possible. Please have in mind that if we do not get all the requested photos in time, we are unable to file a damage claim for you.
Best regards and thanks in advance, Tradeinn Team

 

10月3日

 上記写真データと到着時の状況について販売元へメール送信

 

10月4日

 販売元よりメール 2019/10/4, Fri 22:37

Dear customer,
Thank you very much for the pictures.
We would like to inform you that we are consulting this issue with our logistics department. We will contact you back as soon as we have more information.
We apologize for any inconvenience and appreciate your patience.

Kind regards,

 

10月16日:調査現況について、販売元へメール
10月16日

 販売元より返信 2019/10/16, Wed 22:08

Dear customer,
We would like to inform you that we are consulting this issue with our supervisor. We will contact you back as soon as we have more information.
We apologize for any inconvenience and appreciate your patience.

Kind regards,
Customer Service Returns & Warranty Department


10月17日

 販売元よりメール 

Dear customer,
we inform you that the refund for the missing item has been processed, you will receive the refunded amount within the next days.
We apologize for the inconvenience.
Kind regards, Tradeinn Team

 

10月18日:返金処理完了

 

※1発送されて以降のtrackingは↓のとおり

trackingstatus.jpg

 

 

DSC02499.jpg

DSC02534.JPG

 

■雑感

トラッキングを見ての通り、今回の注文はオランダの郵便局から発送され、日本郵便へ引き継がれる形になっている。たまたま開封前の外箱の写真も撮っていたけど、パッと見ではセキュリティシールが破損している等の明らかな不審箇所はなかった(ただ外箱の底までは確認しなかったし、セキュリティシールはぐるぐる何重にも巻かれている状態だったため、本当に開封の跡が無かったか見極めるのは困難)。郵便局の追跡調査のほうからはまだ何の報告もないため、どこでどのようにして商品が抜き取られた(?)のかは不明。とりあえず盗んだ奴には天罰が下りますように。

 

DSC02554.jpg

 

良くて解決まで数ヶ月、最悪こちらの泣き寝入りになるかもと思っていたが、販売元のレスポンスは早く、3週間ほどで決着することが出来た。決済にはpaypalを利用していたため、仮に販売店側がちゃんと対応しなかった場合には、paypalへ異議申立をしようと考えていた。ちなみに返金額は商品代金のみなので、通関時に当該商品にかかった消費税(約9,000円)は損したことになる。あと心配なのは、一見無事なように見えるその他パーツも、中身を偽物にすり替えられてるんじゃないか、、、という可能性。というのもチェーンとBBを別として、商品パッケージには一切のシーリングがされておらずフリーアクセスな状態だったので。


さてここからどうするか、だけど、正直な気持ちとしては「あー、めっちゃめんどくさい、全部返品してチャラにしたい。もう家の中でローラーしてるだけでええわ」という感じ。現実的には国内の自転車店でグループセットを買い直すことになるんだろうけど、海外ショップと比べて13~15万円近くの価格差があるってどうなん?と思う。代理店ぼったくり過ぎ。先日RIDEWORKSで、オーバーホールとパーツ載せ換えを相談してきたけど、工賃はオーバーホール料金(33,000円)+1~2万円とのこと。あとこれは輸入代理店のインターマックスへメールで確認したけど、自分が使っているZIPP NSW 404は11速仕様なので(現状はスペーサーをかませて10速で使っている)、SRAM RED eTap AXSの12速対応にするために、フリーボディを交換する必要がある。このフリーボディとエンドキャップが合わせて2万円ぐらい。このパーツはネット通販では販売しているショップが見つけられず(あっても国内定価より高かったり、商品写真と仕様記載が異なっていたりする)、国内ショップで代理店から取り寄せてもらうのが一番安全かと思う。その意味では今回通販で購入したBB()も、ほんとにこの規格で合ってるのか怪しいところがあるけど。。

| かっつん | 20:32 | comments(0) | - | pookmark |
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